zaterdag 27 december 2014

gepimpte keukenstoel

Ik zag deze link van andreas notebook op mijn facebook verschijnen
Ik dacht meteen he mijn keukenstoelen zien er een beetje kaal en hard uit 
en hebben dringend nood aan een pimpbeurt.
Dus waarom niet direct beginnen aan het maken van kussens?

Ik probeerde deze DIY uit, met een beetje hulp van polkadotjes en emma en mona.

Ik maakte dus voor het eerst zelf een paspel met biaislint en een touwtje
zocht een geschikt stofje uit en begon met naaien.
Dan sloeg jammer genoeg het noodlot toe. Terwijl ik mijn gewoon voetje probeerde te verwisselen met een ritsvoetje sprong mijn kat Absinthe op mijn arm en daar vloog de schroef die ik nodig heb voor mijn naaivoetjes vast te zetten.
Ik kon wel huilen ... 
MAAR mijn moeder hielp me uit de nood.
(daarvoor zijn mama's dan weer ook al ben je al lang het huis uit)
ze leende me haar schroefje voor een tijdje zodat ik toch mijn eerste kussenpoging tot een "goed" einde kon brengen.


het is niet ideaal, en er zijn een paar kleine schoonheidsfoutjes maar al bij al vind ik het (al zeg ik het zelf) toch een verdienstelijke eerste poging tot het maken van keukenkussens.


stofje vond ik bij Ikea
knoopjes, velcro en biaislint vond ik bij Veritas
lintjes voor het kussen aan de stoel vast te maken vond ik ergens op de bodem liggen van mijn knutselkoffer
Nu nog de andere 5 tot een goed einde brengen 


1 opmerking:

  1. Knap gedaan! Moest even lachen als ik las van de kat, heb onlangs zelfde voor gehad maar dan met een spoel te veranderen. Ze was zo snel dat deze uiteindelijk onder de kast belandde waar ik juist niet aan kon. Natuurlijk spoelen hebben we genoeg in reserve tegenover zo'n schroefje.
    Al bij al is jouw kussen meer dan geslaagd. Op naar de volgende zou ik zeggen :-)

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen