zaterdag 26 oktober 2013

the WIP owl

Ik had nog een aantal bollen paarse ivy van de zeeman liggen. 
Ik had ze oorspronkelijk gekocht om er een poncho/cowl van te maken 
maar toen ik er aan begon was het toch niet wat ik in gedachten had.
Ik haalde alles terug uit wat ik gehaakt had 
en legde de bollen opzij totdat ik er iets anders van zou kunnen maken.
Het leek makkelijker gezegd dan gedaan 
want met zo'n dik garen zijn er niet zo veel leuke projectjes te maken.
Tot ik dit patroontje vond. 
I had a couple of purple Ivy skeins from the zeeman. 
I bought them originally to make a poncho/cowl from it. 
But when I began to make this it wasn't wat I expected so I frogged it all and put the skeins away.
It wasn't easy to find an interesting new project.
But then I found this

Een super gemakkelijk patroontje dat elke ha(a)k(st)er in een wip klaar heeft. 
Zelfs de beginnende ha(a)k(st)ers.

a very easy pattern for everyone that crochetes even the beginners.




Mits een aantal kleine aanpassingen heb ik deze handige mand gehaakt op een paar uurtjes.

 Deze materialen heb ik gebruikt : 
6 bollen Ivy paars van de zeeman
1 bolletje Nigar wit van de zeeman
restje Bravo oranje van Schachenmayer SMC
2 blauwe knopen uit mijn vintage knopen zak 

I made this pattern with some small modifications in a couple of hours

these are the materials I used : 
6skeins Ivy purple from the zeeman
1skein Nigar white from the zeeman
a small amount of Bravo orange from Schachenmayer SMC
2 blue buttons from my vintage button bag


En was hij dan ook heel erg snel gevuld. 
Ik gooide er alle bolletjes in die ik nog nodig heb voor de olli slaapzakjes en olli knuffels 
die ik voor de mama in spe aan het maken ben 
(meer uitleg over de babyprojectjes vind je hier)

and he had a purpose very quickly.
I threw all the skeins for my ollie sleepingbags and stuffed toys for the mom to be in it
 (more information about the baby projects you can find here)

Dus hij is gedoopt tot mijn WIP mand

So this owl will be my WIP basket.. 



2 opmerkingen: