zaterdag 7 februari 2015

purple yarn diet bliss continues

my  purple yarn diet bliss continues



Ook deel 4 van de SU is afgewerkt.
De eerste delen gingen vlotjes dus vroeg ik me toch een beetje af waarom al die andere haaksters al gewaarschuwd hadden dat het een "tricky" patroon was ... 


ik had beter gezwegen want ... 

Wel ...

 deel 4 begon "tricky". 
De hoekjes maken met de back post treble stitch, 
bezorgde me toch wel een aantal spreekwoordelijke grijze haren. 
Niet de steek zelf,
 maar de drie trebles in dezelfde steek mooi naast elkaar krijgen zodat ze een hoek vormden.

Het ging maar niet goed, 
Ze kronkelden over elkaar heen of  ze verdwenen achter elkaar 
Ze  stonden vooral niet mooi op een rijtje en dat was toch de bedoeling.
 Ik stond bijna op punt om het ding gewoon in de vuilbak te deponeren
 toen het me toch eindelijk lukte! De aanhouder wint dus. 
Vijf pogingen en de dees hier had het trucje eindelijk door. 

Ik was al super bang voor de volgende toeren maar deze gingen wel allemaal vlotjes.
Gewoon heel goed tellen is de basis en dan lukt het echt wel.
En wat een resultaat krijg je dan!
Kan haast niet wachten op deel 5


Krijg je ook zin om dit mooie deken te maken? Wel doe gewoon mee en verzamel je garen .

HIER kan je alle informatie vinden om deze leuke cal te maken in het engels
HIER de nederlandstalige versie van deze cal

2 opmerkingen: